Dernek Beyannamesi Nasıl Verilir

Tüm dernek ve federasyonlar; biten yıl için sonraki yıl en geç 30 Nisan tarihine kadar, biten yılın dernek beyannamesini DERBİS üzerinden vermek zorundadırlar.  Bu yazımızda söz konusu dernek beyannamesi doldurulurken nelere dikkat edeceğimizi yazacağız. Bölüm 1 ve Bölüm 2 içerisinde yer alan bilgiler sistemden otomatik gelmektedir.

Bölüm 3’te yer alan üye bilgileri önceden elle girilirken; artık beyanname DERBİS’te kayıtlı aktif üyelerden verileri otomatik çekmektedir. Bu sebepten beyannameyi vermeden önce sistemdeki üyelerinizin bilgilerinin güncel olduğuna dikkat etmelisiniz ve ‘’ Üye Giriş Bilgilerimi Tamamladım.’’  yazısını işaretlemeyi unutmamalısınız. Ücret alan dernek yetkilileri, sigortalı çalışanlar ve gönüllü bilgilerini de Bölüm 3’e girmelisiniz.

Eğer derneğimizin iktisadi işletmesi var ise; Bölüm 4’te bulunan ilgili alana hem iktisadi işletmenin kurumsal bilgilerini hem de beyannameyi verdiğimiz yıla ait mali bilgileri girmeyi unutmayınız.

Bölüm 7’de derneğin yıllık mali tablolarını gireceğimiz kısım bulunmaktadır. Burada derneğimizin tabi olduğu deftere göre işletme ya da bilançoyu seçmeliyiz. 

Bölüm 8’de ülke sınırları içerisindeki Sivil Toplum Kuruluşlarına yaptığımız ya da STK’lardan aldığımız nakdi veya ayni tüm yardımları kaydetmeliyiz.

Bölüm 9’da yurtdışından gelen ve daha önce DERBİS üzerinden bildirimini yaptığımız yurtdışı yardımları sistemden otomatik gelmektedir. Eğer derneğimiz yurtdışındaki kişi ya da kurumlara nakdi veya ayni yardım yaptıysa bunları elle girmeliyiz.

Dernek beyannamesini vermeden önce beyannamenin düzenlenmesi ile ilgili bir yönetim kurulu kararı alıp; bu kararın tarih ve sırasını beyannamenin en sonundaki bölüme işlemeliyiz. 

Beyannameyi doldururken ‘’ Kaydet’’ tuşunu gördüğünüz sayfalarda bu tuşa basmayı ve beyannameyi doldurmayı bitirdikten sonra ‘’ Beyanname Bildir’’ tuşuna basmayı unutmayınız.